Tips Menarik

loading...

Air Kosong Membunuh!

anak
Menurut Daily Mail, Lauren Fristid, tidak dapat menghasilkan susu badan yang mencukupi. Oleh kerana mereka tidak mampu untuk membeli susu formula, beliau menambah air kosong ke dalam susu badan.
Akibatnya, bayi yang baru lahir meninggal dunia akibat mabuk air. Kini pasangan itu dibicarakan kerana membunuh anak mereka yang berumur 10 bulan.
Meminum terlalu banyak air adalah sangat berbahaya bagi kanak-kanak di bawah umur satu tahun.
Hospital St Louis  melaporkan bahawa terlalu banyak air menyebabkan paras natrium normal pada bayi menjadi kurang, yang boleh membawa kepada sawan, kerosakan otak, atau kematian. Selain itu, laporan itu menyatakan:
Susu ibu atau formula menyediakan semua khasiat yang diperlukan oleh bayu. Jika seorang ibu merasakan bayinya perlu mengambil air tambahan, ia harus hadkan kepada 2-3 auns pada satu masa dan perlu diberikan hanya selepas bayi itu telah kenyang dengan penyusuan susu ibu atau formula.
Ia amat tragis apabila kekurangan ilmu dan kesedaran menyebabkan kematian anak perempuan mereka. Tetapi mudah-mudahan ia adalah satu pengajaran kepada ibu-ibu lain. Semoga peristiwa ini menjadi ikhtibar kepada kita semua.
loading...

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI

Artikel Berkaitan

isu semasa 6445872171450553928

Catat Ulasan

Popular

Random Entri

item