Tips Menarik

loading...

VIDEO DAN GAMBAR ORANG RAMAI BEREBUT WANG TUNAI SEJUMLAH RM15 JUTA RINGGIT BERTERABUR DI LEBUHRAYA


HONG KONG: Orang ramai yang menggunakan sebatang jalanraya di Hong Kong semalam telah berpesta mengutip duit sebanyak 35 juta Dollar Hong kong atau RM35 juta yang berterabur di atas jalan tersebut. 

Kejadian ini terjadi apabila pintu belakang sebuah van keselamatan yang membawa duit telah terbuka dan jatuh tanpa disedari oleh pemandunya. 

Kejadian tersebut berlaku di Gloucester Road pada petang semalam di mana van tersebut daam perjalanan menuju ke sebuah bank dan pemandu mendakwa dia tidak menyedari lansung pintu bahgian belakang van telah terbuka dan menjatuhkan wang yang dibawanya. 
“Kami sedang siasat bagaimana pintu van boleh terbuka sendiri sama ada faktor teknikal, kecuaian pemandu atau memang dirancang penjenayah lain yang berjaya umpil pintu itu,” kata supritendan polis Hong Kong, Wan Siu-hung kepada pemberita tempatan. 

Media di Hong Kong menganggapnya sebagai rahmat pada hari Krismas melaporkan duit itu terjatuh dari sebuah van keselamatan yang membawa wang. 

Sebuah video di Youtube menunjukkan beberapa orang sibuk mengutip duit 500 dolar Hong Kong. Saksi kejadian melaporkan 20-30 orang telibat dalam mengutip wang yang terjatuh itu. 

 Sebuah teksi turut berhenti di tengah jalan untuk mengutip wang yang jatuh. 

 Polis tiba di kawasan kejadian sekitar 2 petang waktu Hong Kong untuk mengawal keadaan.



loading...

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI

Artikel Berkaitan

gaya hidup 7123556774659129792

Catat Ulasan

Popular

Random Entri

Arkib

item