Tips Menarik

loading...

JAGUH MALAYSIA. DATO LEE CHONG WEI KANTOI AMBIL BARANG TERLARANG


KUALA LUMPUR: Persatuan Badminton Malaysia (BAM) dijangka mengumumkan ujian doping Sampel B pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei, positif 'deksametason' pada sidang media yang dijadualkan pada jam 2 petang ini.
Sidang media di ibu pejabat BAM di Bukit Kiara itu akan diberikan Timbalan Presiden BAM, Datuk Norza Zakaria.
Berikutan keputusan doping itu, Chong Wei berhadapan dengan penggantungan selama dua tahun. Bagaimanapun, beliau akan diberi peluang mengemukakan rayuan pada sesi pendengaran dengan Persekutuan Badminton Dunia (BWF) pada tarikh yang akan ditetapkan kelak.
Chong Wei minggu ini diiringi Ketua Pegawai Eksekutif, Institut Sukan Negara (ISN), Datuk Dr Ramlan Abdul Aziz dan Pengurus Besar Persatuan Badminton Malaysia (BAM), Kenny Goh ke Oslo, Norway untuk menyaksikan analisis ujian Sampel B di makmal Hospital Universiti Oslo pada 5 November lalu.

Chong Wei dilaporkan positif ujian doping bagi Sampel A iaitu ujian air kencing yang dilakukan secara rambang semasa Kejohanan Dunia di Copenhagen, Denmark, Ogos lalu.
Beliau dikatakan terbabit dalam skandal doping selepas disahkan positif menggunakan bahan terlarang 'deksametason' semasa ujian dijalankan.
Bagi kami, tentu ada sebab yang munasabah beliau menggunakannya. Kami sentiasa dibelakang Dato memberikan sokongan seratus peratus
loading...

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI

Artikel Berkaitan

isu semasa 3008384840265615518

Catat Ulasan

Popular

Random Entri

Arkib

item