Tips Menarik

loading...

KOLEKSI DI "MUZIUM KEMATIAN" DI BANGKOK THAILAND


THAILAND – muzium merupakan tempat penyimpanan sesuatu yang bersejarah dan tak ternilai harganya. Jika anda ingin melihat lihat koleksi muzium, kunjungi muzium yang ada di Bangkok, Thailand ini. 

Muzium medis yang terletak di area Hospital Siriraj, Bangkok, Thailand mempunyai koleksi yang menarik. Pasalnya, muzium ini terkenal karana memajang koleksi-koleksi menyeramkan hingga disebut ‘muzium kematian’. 

muzium ini menampilkan berbagai barang koleksi atau peraga yang bertema anatomi, patologi forensik, kelainan fizik, dan Perubatan tradisional Thailand. Hampir semuanya dalam bentuk jenazah manusia asli yang diawetkan dalam larutan alkohol dan formalin.

Tak hanya itu, Siriraj Museum juga menyimpan jenazah akibat pembunuhan. Di bahagian ini pengunjung muzium dapat menyaksikan sendiri organ dalam yang rosak akibat tusukan atau bagian tubuh yang dimutilasi.

muzium Siriraj Bangkok ini buka dari hari isnin hingga Sabtu pukul 09.00 sampai dengan 16.00. Harga tiket masuk muzium ini hanya 40 bath dan tidak kanak-kanak 12 kebawah tidak dikenakan bayaran

Tertarik ke muzium ini? Berikut barang koleksi di Muzium Siriraj 


loading...

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI

Artikel Berkaitan

seram 6290374108496878073

Catat Ulasan

Popular

Random Entri

Arkib

item