Tips Menarik

loading...

Doktor Ditipu RM31,200 Kerana Percaya Lelaki Di Laman Sosial


Alor Gajah: Seorang doktor gigi kerugian RM31,200 akibat diperdaya lelaki baru dikenalinya dalam laman sembang sosial pada awal Disember lalu.

Mangsa, Dr Norashidah Che Lah, 41, berkata, dia mengenali lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai Yusuf Mohamad dan menetap di United Kingdom (UK) serta mendakwa bekerja di sebuah syarikat cari gali minyak.

"Pada awal perkenalan, saya memaklumkan sudah berkahwin dan mempunyai empat anak, namun lelaki itu sedaya-upaya mahu mengenali saya dengan lebih dekat dan memberitahu ibunya berasal dari Sarawak, manakala bapanya warga Denmark," katanya ketika ditemui di sini, kelmarin.

Menurutnya, selepas beberapa lama berkenalan, Yusuf yang mengetahui dia memiliki perniagaan sendiri menawarkan kepadanya untuk melabur dalam syarikatnya dengan modal permulaan RM10,000 dan mula meluahkan isi hati dengan mendakwa menyukainya.

"Pada 11 Januari lalu, Yusuf menghubungi saya dan menyatakan hasrat memberi hadiah sebagai tanda bekerjasama untuk melabur dalam syarikat saya.


loading...

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI

Artikel Berkaitan

isu semasa 4127414158296749609

Catat Ulasan

Popular

Random Entri

Arkib

item