Tips Menarik

loading...

Lelaki Bunuh Diri Kerana Dicabar Kekasih


Oleh kerana kecewa dengan teman wanita, lelaki ini bertindak drastik dengan mengantung diri sendiri di rumah nya.di fahamkan sebelum arwah menggantung dirinya arwah telah update status di akaun facebook miliknya tentang dirinya yang akan menggantung diri.

Berikut adalah status terakhir dari Arwah….

Dia cabar aku bunuh diri,ok kita tengok kalu dah tak balas msj tu memang aku dah mati lah

Dengan orang lain maybe aku main2 tapi dengan dia aku serius. now aku dah buat silap. serius aku tak sanggup. aku sayang dia sangat- sangat.. dia lain dari yang lain.. sayang, permintaan terakhir abang, kalau abang mati nanti, abang nak sayang datang melawat jenazah abang. itu je cukup buat abang happy. thankss.. hati abang just for u sayang.. #dear Allah, please died me tonight…..

Nota: Dalam hadith ada menyatakan haram membunuh diri, kerana diri kita bukanlah milik kita sendiri malah ianya adalah milik Allah yang menjadikannya, tidak boleh kita menguruskan diri kita menurut kehendak sendiri melainkan menurut ketentuan yang diizinkan oleh Allah seperti mengubatinya ketika sakit, makan ketika lapar dengan sesuatu yang halal dan sebagainya menurut syariat Allah.

Perkara ini(bunuh diri) sering berlaku kerana lemah dan sempit fikiran dan lemah imannya terhadap kada kadar Allah Ta`ala. Jika sekiranya wujud imam terhadap Allah Ta`ala dan yakin terhadap ketentuanNya pasti dia akan mengharapkan pahala dan balasan baik ketika diuji dengan musibah, dia takut membunuh diri dengan perbuatan demikian ibarat menempah azab Allah diakhirat kelak, tetapi kebanyakan manusia tidak memahaminya.


loading...

MOHON BANTU LIKE JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI

Artikel Berkaitan

isu semasa 9222334583621875594

Catat Ulasan

Popular

Random Entri

Arkib

item